tirsdag 2. november 2010

foretrekker.

i dag har jeg startet dagen på bokkafeen på UiS.
en finfin plass å starte en tirsdag på i et forholdsvis rolig tempo.
omgitt av andre mennesker som også trenger kaffe tidlig på morgenen. 
jeg skal ikke rekke noen forelesninger slik som de. 
og har derfor bedre tid til refleksjon rundt det jeg vil. 


igjen fasinerer ord meg.
ord mennesker bruker.
fokus. eller ladningen under ordene.
positivt eller negativt. 


lurer på om de som ser ut som de må klage og snakke om negativt ladede emner får en bedre dag..?
om det at de klager over hvor mye de har å gjøre. hvor trøtte de er. om hvor lite de bryr seg om eksamen. hvordan de kjemper med å overleve - studiehverdagen. slike ting.
hjelper det å gi uttrykk for dette til andre? samt gjerne hjelpe noen andre å kaste mer ved på bålet... 
det ser egentlig ikke ut som det hjelper
og man entrer forelesningene med et sukk framfor et smil.


jeg foretrekker smil.
og tenker over hvilke ord det lønner seg å bruke da.
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar