fredag 21. januar 2011

det blir ikke lettere å trene bare fordi du blir eldre.

  
dette innlegget er til ungdommen;


"når jeg blir voksen, da skal jeg..." 
(og når du blir voksen per definisjon kan den fort videreutvikle seg til "når jeg blir eldre")


vi tar oss i å tenke at én gang der framme da skal jeg gjøre det jeg tenker er bra.
når man er ung tenker man ofte at alt blir så mye enklere bare man blir voksen.
det blir ikke det.


å trene for eksempel er ikke noe som blir lettere med årene.
heller tvert i mot.
hvis du aldri har vært vant til å presse kroppen din, aldri har rørt deg i sælig høyt tempo, kjent hjerte slå og svetten renne, så er det ikke sånn at det automatisk blir din yndlingsaktivitet bare fordi du har passert 25. 


det å lage seg gode vaner når man er ung er noe som kommer til å kunne prege hele livet.
salomo sier; lær den unge den vei han skal gå, så viker han ikke fra den når han blir gammel. 


det er mye man kan sette i gang med i ung alder,
som kanskje koster litt og gjør litt "vondt" der og da,
men som kommer til å være verdifullt på lang sikt.
kom i gang med det du tenker er bra. 
livsinvestering! 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar