tirsdag 9. mars 2010

stress handler ikke om hvor mye man har å gjøre.


man kan ofte tenke at stress kommer av at man har for mye å gjøre eller at man gjør for mye.
det kan selvsagt være tilfelle,
men jeg tror stress ikke handler om hvor full timeplanen er eller ikke er.
det handler mest om det som foregår i tankene.

derfor tror jeg at noe av det smarteste vi kan gjøre er å passe på tankene våre.
hver dag.

hva er det som får fylle tankene mine?
hvem kommer med inputen?
hvor går jeg når jeg skal ha inspirasjon?
hva forteller meg hva som er riktig og bra?

vet jeg svaret på disse spørsmålene i det hele tatt, eller er det tilfeldighetene som bestemmer..?

" og bli ikke dannet lik denne verden (les: menneskenes tankegang),
men bli forvandlet ved fornyelsen av deres sinn,
så dere kan prøve hva som er den gode og velbehagelige Guds vilje.
romerne 12:2

" fred etterlater jeg dere,
min fred gir jeg dere.
ikke som verden gir, gir jeg dere.
la ikke deres hjerte forferdes,
og la det heller ikke gripes av angst og motløshet.
johannes 14:27

3 kommentarer:

  1. Eg elske aa lesa bloggen din, Solveig! Maa alltid en tur innom den naar eg e paa nett. Du skrive saa bra, eg blir inspirert av aa lesa det du skrive. Takk!! Haabe du har det bra!! Klem Hege

    SvarSlett
  2. Hege; takk! så kjekt å høre fra dæ.. takk :) kjekt å få lov til å være med å inspirere!! og håpe dåkker kjenne at sjøl om at det skjer mye spennende rundt dåkker at det ikkje bli stress!! masseMASSE blessings!! ;)

    simon; gullGULL ;)

    SvarSlett