mandag 8. mars 2010

en liten historie tilknyttet forrige innlegg.


det nærmer seg snart tre år siden jeg (og broderen) kjøpte leilighet i sandnes.
sånt er jo som regel er stas og god stemning,
men sannheten er at jeg fikk total panikk like etter at vi hadde fått bekreftet, etter en heftig budrunde, at leiligheten var vår.

stresset kom. og det steg.

jeg sov ikke et sekund den første natta.
jeg hadde lyst å skru tiden tilbake.
jeg gråt omtrent hver dag de to første ukene.

den leiligheten ble rett og slett en stressfaktor, uten at jeg noen gang helt forstod hvorfor.
jeg ble stressa av å tenke på alle pengene som var involvert, hvordan dette ville gå og av at jeg hadde låst meg, etablert.


men jeg visste samtidig at det var unødvendig å ha det slik,
og jeg visste at Guds ord alltid gir liv og er liv.
så jeg begynte å lese matteus 6:25-34 for meg selv.
høyt. såkalt høytlesning. hver dag.
jeg leste de samme versene igjen og igjen.
helt til stresset la seg.
og jeg stolte på at Gud vet.
han vet hva jeg trenger.

etter disse ukene har leiligheten i snart tre år vært en eneste stor velsignelse,
og jeg er enormt takknemlig av å stadig få ønske folk
velkommen inn i leilighet nr 10!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar