søndag 6. mars 2011

forstå hvilket håp han har kalt dere til.

  
det blir aldri håpløst med Gud.
det er alltid håp.


det er håp som holder motet, og hodet, oppe.
det er håp som gir mening når alt er grått.


selv når ting føles drit,
så gir det håp at jeg lever for noe større. mitt liv er koblet på noe som er mer enn meg selv.


forstår jeg det?


det er alltid håp
bibelen forteller at Gud vender alle ting til det gode for de som elsker han. alle ting. det er håp


det er håp i situasjoner fordi han kan forandre
gripe inn.
håp i det som kanskje virker håpløst.


håp for dette livet.
håp for livet etter døden.


jeg tenker på det. de gangene jeg gråter. de gangene ting ikke er til å forstå. og de gangene ting bare er vondt.
at en dag skal jeg være på en plass uten tårer. hvor Gud selv tørker de bort.
uten gråt
og uten smerte.
det er håp.


forstår jeg det? eller bare vet jeg det i teorien.


"da vi altså er blitt rettferdiggjort av tro har vi fred med Gud ved vår Herre Jesus Kristus. 
ved ham har vi også ved troen fått adgang til denne nåde som vi står i, 
og vi roser oss ved håp om Guds herlighet.
og ikke bare det,
men vi roser oss også i trengsler
for vi vet at trengselen virker tålmodighet,
tålmodigheten virker et prøvet sinn, 
og det prøvede sinn virker håp.
og håpet gjør ikke til skamme,
for Guds kjærlighet er blitt utøst i våre hjerter ved Den Hellige Ånd, 
som ble gitt oss. 
romerbrevet 5:1-5


jeg vil forstå hvilket håp han har kalt meg til.

1 kommentar:

  1. Oppmuntrende og kjekt å lese bloggen din Solveig! Ha en fin uke!

    SvarSlett