fredag 29. oktober 2010

sterk nok.

du kommer dit i livet,
før eller siden,
at du ikke opplever deg sterk nok. alene.
sterk nok til å takle. 
sterk nok til å komme deg gjennom dette.
eller sterk nok til å lykkes. 


svak.
"svake menn'ske" er det noen som synger. 
ikke lett å innrømme. 
for jeg vil helst være sterk.
og helst sterkest. 
alltid. 
og klare seg på egenhånd. alene. 


men så har vi valget,
om vi vil kjøre livet alene? 
eller om vi skal la andre komme inn?


én som er sterk nok
uansett hva det skulle være.


"min nåde er nok for deg. for kraften fullendes i svakhet."
derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter,
for at Kristi kraft kan ta bolig i meg.
2. korinterbrev 12:9


mennesker som kan komme inn å støtte. 
i perioder de selv er sterke.


vi som er sterke, må bære de svakes svakheter
og ikke tenke på oss selv.
romerbrevet 15:1


bare slik kan vi være sterke nok.

1 kommentar:

  1. Eg like så godt SOLtankene dine!! Setter liksom ting i perspektiv. Riktig perspektiv.
    Fint.

    SvarSlett