torsdag 15. juli 2010

sommer er venninnetid!


kom akkurat inn fra kafébesøk med nydelige ida,
skal ut igjen om en time og treffe studievenninner.
imorgen venter min nygifte venninne på jørpeland...

denne uka har vært full av finfine venninner som
perler på en snor.

jeg liker at perlesmykket stadig blir lengre.

har sansen for sånn som nå å sjekke nettbanken
og se at det er uttak fra kafeer, matbutikker og annet venninnerelatert opplegg.
fordi jeg ønsker at kontoutskriften skal gjenspeile hjertet.
og i hjertet er det mange venninner.

ordspråkene står på leseagendaen for denne måneden.
kapittel 27 er et venninnekapittel.
værsågod - her kommer det noen utdrag:

9salveolje og parfyme gleder hjertet. det gjør også en venn som gir råd for sjelen.
(kommentar: takk til grete for mandagstimene!)

10svikt ikke din egen venn eller din fars venn, og gå ikke til din brors hus på din ulykkes dag! det er bedre med en nabo i nærheten enn en bror langt borte.

17som jern slipes av jern, slik slipes mannens framferd av sin venn.
(kommentar: en tirsdagskveld med vesna sliper meg alltid. og jeg liker det!)

19som ansikt speiler ansikt i vann, slik finner det ene mennesket sitt hjerte igjen i det andre.
(kommentar: det funker også med skype natterstid til hanna på ferie i sveits - speiling!)

jeg er enormt heldig med alle disse nydelige jentene i livet mitt.
og tenker at sommeren er en ekstra passende anledning for å "sløse" enda mer tid med disse!


et favorittbilde av meg og grete!

1 kommentar:

  1. Nydelig blogg,Solveig!Det æ syns e fint med Perlesmykke e at selv om man ikke ser alle perlan hele tia,vet man at dem e der:)
    *solklem*

    SvarSlett