søndag 25. juli 2010

för var särskild tid med särskild nåd!

igår var jeg innom en vielse.
det viste seg at en jeg har gått på skole med i nord skulle gifte seg med ei fra området.
en mulighet til å heie et par inn i ekteskapet, og til å treffe en haug med savnede nordlendinger.

jeg liker bryllup og vielser.
det er noe så vakkert ved det hele.

i går var en av sangene i vielsen lina sandells nydelige, blott en dag.
det er noe med den teksten som alltid rører meg.
en setning, varierer ofte hvilken det er, som hopper ut og treffer.
sier noe om Gud. og livet.
i går -
"för var särskild tid med särskild nåd"

ikke sjeldent opplever man en tid som spesiell.
hver dag og hver epoke i livet har noe eget ved seg.
livet er ikke en reprise.
nye ting skjer, nye dager kommer og nye ting oppstår.
noen ganger bra, andre ganger mindre bra.
men Gud er der, i det som skjer, med sin nåde.
som rett inn i situasjonen. akkurat det du trengte. akkurat da.
den treffer. gang på gang.
denne nåden.
nåden som er ny hver eneste dag.
nåden som man trenger hver eneste dag.
nåden som jeg ikke ville klart meg uten.
denne nåden som jeg opplever som helt spesiell akkurat nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar