torsdag 22. april 2010

lys.




24.mars kl 20:43 så jeg følgende status hos en av mine venner på facebook:
wow. sandnes e opplyst!

jeg registrerte statusen, men tenkte ikke så mye mer på det.
noen minutter senere gikk jeg en nydelig kveldstur rundt stokkelandsvannet.
plutselig så jeg lyset. jeg også.
helt til ganddal. det var voldsomt. sandnes var bokstavelig talt opplyst.

tankene kom. nysgjerrigheten steg.
hva er dette?
hva kan det være som lyser så sterkt?

da jeg kom hjem fra turen var det rett inn på lokalavisenes nettsider for å prøve å finne et svar.
svaret var sandnes stadions testing av sin nye flombelysning... (spennende så lenge det varte..)

jesus sier:
dere er verdens lys!
en by som ligger på et fjell, kan ikke skjules?
matteus 5:14

kan vi lyse så sterkt?

et lys som er slik at du hører om det (gjerne via facebook), ser det selv og blir nysgjerrig i så stor grad at du må finne ut av hva dette lyset er.

verden trenger lys.
verden trenger håp.

mennesker som er syke som trenger helse.
mennesker som er lei seg som trenger glede.
mennesker som har mistet motet som trenger styrke.
mennesker som har oppløste familier som trenger en ny familie.
mennesker som er ensomme som trenger noen å dele livet med.
mennesker som lever uten hensikt som kan finne en mening.

verden trenger lys.

jesus sier:
jeg er verdens lys.
den som følger meg, skal ikke vandre i mørket, men ha livets lys.
johannes 8:12


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar