onsdag 28. oktober 2009

jeg mangler ingenting.

midt i en travel hverdag kommer plutselig en rolig morgen som noen timers pusterom.
pusterom til å samle tanker.
og pusterom til å stille inn fokus. sylskarpe bilder er de beste.

stiller inn,
og ser igjen, at midt i alt
så mangler jeg ingenting.
for en visshet å våkne opp og møte hver ny dag med
- jeg mangler ingenting.

solveig-parafrase av ord sagt av en mann som elsket Gud - kong David;

salme23
1Gud er den som passer på meg, og har fått livet mitt,
derfor mangler jeg ingenting.

2han lar meg være på plasser hvor det er bra for meg å være,
og leder meg dit jeg kan finne ro og slappe av. slik at jeg kan finne ro selv i det som er travelt.

3han bytter ut gamle tanker med nye, friske tanker.
og han viser veien og vil jeg skal ta gode valg, slik at jeg kan leve et liv som ærer han.

4ja, selv om jeg måtte gå gjennom svært vanskelige ting og situasjoner, så trenger jeg ikke være redd. for han er med meg, og tar fram alt det han har og gjør alle sine ressurser tilgjengelig for å gi meg det jeg trenger for å komme igjennom.

5selv med det verst tenkelige rett foran meg lar han meg sette meg ned og hente kraft ut av det han har. og jeg får kjenne at jeg ikke går tom, men at det er mer enn nok.

6helt sant; fra Gud kommer bare godhet og det som bra er til å etterjage meg alle dager, hele livet.
og så, det største av alt; jeg skal få være sammen med Gud i all evighet.


1 kommentar: