tirsdag 4. august 2009

sommerens fineste pakke.


for ca en måned siden fikk jeg den mest overraskende og mest vakre pakken i posten.
vi kom hjem fra tur til bø, og det lå en pakke og ventet på meg da jeg kom.
en stor og tung konvolutt. uten avsender. uten hint.
jeg hadde ingen anelse.
pakket opp.

og der lå:
bibelen min.

bibelen min som forsvant for et og et halvt år siden, og har vært sporløst forsvunnet fram til den dukket opp igjen like plutselig som den forsvant.

nå har jeg flere bibler. og har lest godboka massemasse.
men det å få "sin egen bibel" tilbake med alle tanker, notater, drømmer, kommentarer har vært helt fantastisk. akkurat som en del av livet kommer tilbake - det man vil ta vare på.

har lyst å utfordre mine lesere til en ting;
gjør bibelen til din egen.
la den få være mer enn en bok med mange ord,
men en bok med ord som kan gi liv til deg.
full av ord som kan være med å gi retning og liv til din hverdag.
som kan leses i en visshet om at Gud vil tale til deg når du leser.
og kanskje får du også tanker, drømmer eller aha-opplevelser som du bare må skrive ned.


1 kommentar: