søndag 12. juni 2011

etterlot seg hva?

 
da Jesus dro til himmels, kristihimmelfart,
så var det ikke slik at han bare stakk av fra denne jorda,
og overlot oss til oss selv.
det siste han sa var faktisk; jeg er med.
jeg er med alle dager inntil verdens ende.


Jesus etterlot seg noe
noe som skulle gjøre at han var med.
selv om han ikke er her 
på den måten at vi kan se.


disiplene stod ikke etterlatt uten noe som helst.
heller tvert om.


hva var det Jesus etterlot?


men talsmannen, 
den hellige ånd
som faderen vil sende i mitt navn,
han skal lære dere alle ting og 
minne dere om alt det jeg har sagt dere.
fred etterlater jeg dere
min fred gir jeg dere.
ikke som verden gir,
gir jeg dere.
la ikke deres hjerte forferdes,
og la det heller ikke gripes av frykt.
johannes 14:26-27


i pinsen feirer vi at den hellige ånd er sendt


etterlatt i fred
Guds fred som overgår all forstand. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar