tirsdag 19. april 2011

fra utstyrslista; hjelm

teit med hjelm?
hjelm er kanskje verken det kuleste ved å sykle eller kjøre motorsykkel. 
for det ser ikke så kult ut.
mange hjelmer blir hengt på sykkelstyret i det man runder gatehjørnet og mamma ikke lenger har utsikt fra kjøkkenvinduet... 
selv har jeg en gammel hjelm fra 90-tallet - ikke helt det store sånn med tanke på hvordan det ser ut! likevel tar jeg den på når jeg setter meg på sykkelen. hvorfor?
fordi hjelm kan redde liv. fordi hjelm beskytter hodet. fordi hjelm kan forhindre hodeskader for resten av livet. så da får det heller bare virke litt teit.


i Guds utstyrsliste, anbefalt for våre liv, finner vi frelsens hjelm.
hjelmen som skal beskytte tankene. 
beskytte hodet og sinn. 
bibelen snakker veldig mye om å bevare tankene. i Jesus. i frelsen. 


vi kan sette på hjelmen
slik at bekymringer ikke får ta oss.
slik at tanker som ikke fører noe bra med seg får prege. 


noen ganger kan det kanskje virke litt teit
å lese en 2000 år gammel bok,
hoppe og danse til sanger og
snakke med en du ikke kan se. 
?


men hva gjør vel det? det er da verdt å bevare hodet.


sykkeltur i lofoten med 90-tallshjelmen min!


   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar