mandag 6. desember 2010

øverst på ønskelista.

   
jeg pleier å få en henvendelse, litt før desember slår inn, fra mine kjære i nord,
på om jeg har noen ønskeliste.
en ønskeliste til jul.
og i år hadde jeg faktisk vært ute litt i forkant,
og tenkt litt over hva jeg skulle sette på lista.
så ønskene er sendt,
men jeg vet at samme hva jeg får er jeg allerede mest fornøyd med det jeg vet juleferien bringer med seg;
tid med familie, mammas hjemmelaga brød og bakverk i alle varianter, fyr i peisen, badekar(!), mørketid, pappas fotmassasje, farmors skatter(les: livshistorier) og frisk nordnorsk luft. alt annet blir egentlig kun en bonus


kåfjord!






jeg har en annen type ønskeliste som jeg også skriver på om dagen.
der jeg har skrevet opp øverst, det som ikke noe ønske kan sammenligne seg med. ordspråkene 3:15
fortjenesten er bedre enn av sølv, 
og avkastningen er bedre enn fra gull.ordspråkene 3:14
med en bror som er økonom så har jeg forstått at både fortjeneste og avkastning er begrep det er vel verdt å sette til verks i livet. 


jeg har derfor puttet visdom øverst på ønskelista min. 
ordspråkene 3:13 og 16-26



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar