torsdag 23. desember 2010

sentrumsportrettet.

  
på senkveld i sentrums var jeg lørdag med i vårt eget "studio",
i innslaget sentrumsportrettet,
sammen med åsulf og asle.


siden jeg fikk noen av spørsmålene i forkant ble jeg gående å tenke litt. 
hva jeg skulle svare.
et av spørsmålene til meg var;
hvilke konsekvenser for din hverdag får det at du er kristen?


ja, hvilke konsekvenser får egentlig det?
at jeg er kristen. sånn i hverdagen. 


det som slo meg var at den største konsekvensen er 
at jeg har noe som er større enn hverdagen.
noe som er over hverdagen. 
hverdagen har sine oppturer og nedturer
men da er det godt å bygge livet på noe som er mer stabilt enn meg og mine omgivelser. 
det påvirker!


jesus er større enn min hverdag.
jeg er heldig.


jeg får leve med Jesus hver dag.
jeg våkner opp,
og vet at han er med i dag også!
tilstede i livet mitt.


dessuten er jeg heldig som er en del av sentrumkirken,
som også påvirker hverdagen,
og mye av det som timeplanen fylles med. 


at jeg er kristen påvirker egentlig alt.
særlig hverdagen


lånte bildet fra shane.... 


  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar