fredag 4. juni 2010

kirke hele livet.


jesus er ingen flopp.
vennskapet vårt er heller ikke det.
er det et forhold jeg vet kommer til å vare livet ut,
så er det dette. vennskapet med jesus.
jeg liker det.
dessuten er det et forhold jeg kommer til å satse på,
satse mest på,
fordi det er det viktigste.
alltid verdt innsatsen.
og det kommer det til å være når jeg er 26, sånn som nå,
når jeg er 34, 47, 52, 89....
kristen hele livet. jesus hele livet.
det gjør dessuten at jeg gleder meg meget til resten av alt.

jesus hele livet betyr kirke hele livet.
kirka er jesus sin kropp,
som han snakker, handler og fyller alt med sitt nærvær gjennom.
jesus er tilstede gjennom sin kirke.
derfor har jeg bestemt meg for at mitt forhold til kirka også er et forhold som skal vare livet ut.
jeg kjenner jeg blir begeistra med tanken.

noen forhold er nemlig ment til å vare livet ut.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar