lørdag 22. mai 2010

ukas helt: eli karine.



jeg hadde forøvrig den beste oppvarming til eksamen noen sinne denne uka.
onsdag kveld klokken halv elleve skrudde jeg på nrk1.
der skulle programmet migrapolis dokumentere årets russetid,
og hadde utvalgt seg eli karine, som er en del av sentrumkirken, til sin russerepresentant.

jeg har aldri vært mer stolt av å se noen jeg kjenner på tv.
å følge eli karine, først på russetreff i kragerø, så til lillehammer,
og se hvordan hun feiret russetid var en opptur og en inspirasjon.

en inspirasjon til jesuslivet.
og et fokus på hva som får definere livet ens.

programlederen spurte og spurte,
og eli karine svarte og svarte.
svarte på spørsmål om tro, jesus, livet og russetid.

vegard, programleder, spør:
"det er mange som har en tro uten å gjøre det til fundamentet for alt.
jobb, skole, venner...
hvorfor er det så viktig for deg?"

eli karine svarer:
"når du først har opplevd Guds kjærlighet så vil du for det formidle den videre til andre.
Gud elsker alle, ikke bare de som er kristne, men alle mennesker.
og det er bare så fantastisk at du bare vil fortelle det til andre.
samtidig som det å være kristen er meg,
det er det som definerer meg.
så hvis jeg liksom skulle holdt kjeft om det som er viktigst i livet mitt,
så hadde jeg vært en falsk person."

det som definerer!
wow.
eli karine; du er ukas helt!


de som vil se hele migrapolis med eli karine kan trykke her!


2 kommentarer:

  1. eg va (og e) inspirert av soltankene. positiv inspirasjonssirkel. *like* ;D

    SvarSlett