tirsdag 25. mai 2010

pinse hele året?


denne helga har jeg, som mange andre, feiret pinse.
blant annet med tre møter med sentrumkirken, ungdomsmøte fredag og dobbel søndag, og en megetgodstemningtur fra søndag til mandag med 24 godstemningmennesker.
en verdig feiring får jeg si. en helg full av Gud og mennsker. intet er bedre!


jeg har sansen for å feire pinse.
feire kirkas bursdag og feire at vi fikk den hellige ånd!
noe av det største som har skjedd i verdenshistorien i mine øyne. verdt å markere med en pinsehelg og fridager.

heldigvis så betyr pinsen noe hver dag.
jeg planlegger å feire pinse hver dag resten av året også.

kirka.
verdens håp.
det mest nydelige og sterkeste som har blitt grunnlagt noen gang.
bestående av mennesker,
fra alle kulturer, folkeslag og grupper.
som er Jesus sin kropp som han handler, snakker og fyller alt med sitt nærvær gjennom.

den hellige ånd.
Guds egen ånd gitt til oss som tror.
som kommer med sin kraft,
kraft til å leve,
kraft til å dele livet med mennesker rundt oss.
livet, det er Jesus.

kirke hver dag.
hver dag med den hellige ånd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar