fredag 4. september 2009

i am a christian,

ask me why

jeg har nylig skaffet meg en av ny generasjons meget fine t-shirts.

jeg er en kristen,
spør meg hvorfor

ordet kristen betyr en som følger etter jesus.
jeg svarer gjerne på spørsmål om hvorfor jeg er en kristen.


jeg er kristen fordi Jesus elsket meg først.
fordi jeg har møtt en som var villig til å ofre sitt eget liv for meg, uten å engang vite om jeg ville bry meg om det..
fordi at hans kjærlighet betyr at jeg kan leve sammen med Gud, hver eneste dag, og i all evighet.
derfor.

Jesus er verdt å følge.
i bibelen kan vi lese at Jesus hadde den effekten på folk at når de fikk mulighet til å følge han så slapp de det som de hadde i hendene og fulgte etter. (markus 1:16-20)

den effekten hadde det også på meg.

1 kommentar:

  1. oioioi, dette var sprekt. takk for oppmuntringen solveig.

    SvarSlett