tirsdag 8. september 2009

don't get bored with the gospel

har hatt noen taler på øret i dag.
genialt forøvrig - å få inn nice input.
judah smith kom med to fine leveringer fra hillsong londons podcast,
en podcast som anbefales.

av og til er det sånn at noen setninger bare plutselig spretter ut av en tale,
og bare fester seg.
fester seg sånn at du må tenke,
og bare gjøre noe med den.

det kom en sånn setning i dag:
"don't get bored with the gospel"

og jeg tenkte, jeg vil ikke bli kjedelig,
eller likegyldig.
heller ikke oppleve noe som kjedelig fordi det er gammelt nytt eller at jeg tar det for gitt.
evangeliet er ikke kjedelig, det er ikke i synkende verdi.
det er kraft,
det er eksplosivt,
det er nydelig
og det mest betydningsfulle som har hendt gjennom historien.

hvordan forholder jeg meg til det?
historien om jesus.
det han har gjort.
har det blitt kjedelig for meg?

jesus har ikke forandra seg.
mulig det er på tide å igjen oppdage mysteriet i evangeliet.
håpet om herlighet,
kristus i oss.

don't get bored!


(talene til sentrumkirken kan du forresten laste ned her. mp3-filer som funker fint til husvask, på bussen eller på en tur rundt stokki...)



1 kommentar: