torsdag 13. januar 2011

mer en overflatesnakk.

denne uka har jeg vært priviligert over å få tilbringe to kvelder med venninner. 
først en kveld med ragnhild
og så en med vesna.
da jeg satt på toget på vei hjem i går kjente jeg meg
enormt takknemlig. 
takknemlig for vennskap som går dypere enn overflatesnakk


jeg tror vi trenger mer enn overflatevennskap.
det å kunne snakke med folk om det som betyr noe i livet,
det er verdifullt. 
det virker kanskje så selvsagt,
men det er ikke like enkelt alltid.
fordi det koster litt å dykke litt under overflaten,
noen ganger er det litt mer anstrengende, 
og man blir samtidig litt mer sårbar


men for en enorm berikelse det er!
jeg er så takknemlig for venner som tåler mer enn overflaten av meg, 
og som er interessert i mer enn overflaten. 


og komisk nok tror jeg det er det som hjelper én til å holde hode over vannet... 



3 kommentarer:

  1. Utrolig bra skrevet!:) JEg liker bloggen din veldig godt:) Vennskap burde være mer enn bare tomsnakk:)

    Er det greit jeg legger en link til bloggen din på facebook sida mi?:)
    Dette er gode GODE kunnskapsord :)

    Fra Maja:)

    SvarSlett
  2. koselig kommentar, maja!! takk!!

    såklart kan du legge link på facebooksida din - det er bare kjekt!

    ha en GOD helg!

    SvarSlett