mandag 10. januar 2011

holde ut lenger enn januar med treningen?

  
jeg pleier å slå et slag med jevne mellomrom for å ta vare på helsa.
og forsøker å tenke, og gjøre noe med det, i de baner daglig for min egen del.
fordi jeg planlegger å holde ut lenge
helse er et langsiktig prosjekt.


det er januar. og alle skal leve sunt. 
fordi det er det de har lyst til akkurat nå
reklamebransjen vet det. skru på tv og du ser at de vet. 
det virker så enkelt nå i januar
man er så motivert. 


hva når det ikke er så enkelt lenger?
hva når motivasjonen ikke er på topp?


jeg hørte et tips i dag. 
et bra tips om trening
fra en personlig trener, som jobber for nrk og puls.
et som jeg tenkte er verdt å ta med seg om man vil holde ut lenger enn i januar. 
han sa;
"se på trening som en jobb."
med forklaringer som at trening kommer ikke alltid til å være lystbetont
men det er nødvendig


det er ikke alt i livet som er like gøy hver gang vi gjør det,
men det er mye som er nødvendig likevel. 


(det ryktes dessuten om bra skiføre rundt forbi.. det har jeg lyst til!)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar