onsdag 5. januar 2011

la Gud ta seg av det du ikke kan gjøre så mye med uansett.

og gled deg stort i Herren,
skal han gi deg etter ditt hjertes ønsker
salme 37:4


det kan være så mye vi ønsker.
ønsker at skal skje.
ønsker at skulle vært slik.
ønsker at hadde vært i livene våre.
ofte er det ting vi ikke kan styre helt selv,
fordi hvordan ting er ikke alltid bare avhenger av oss.
omgivelser og mennesker rundt oss er ofte utenfor hva vi kan gjøre noe selv med.


jeg kan påvirke noe,
men ikke alt.
ja, jeg kan ha kontroll over områder i livet mitt,
men jeg styrer ikke alt.


ofte kan vi bli slitne av å gå rundt å stresse i tankene over ting som er utenfor vår makt å gjøre noe med. 
egentlig bortkastet energi.


vi kan få lov til å heller sette fokus på det som er reelt.
Gud.
jeg kan glede meg i han.
ikke bare litt. men stort
ingenting kan noen bli større
enn det som allerede er så stort.
at Gud er i mitt liv
og han har kontroll.


han lover at den som søker han først skal få alt annet i tillegg
at den som gleder seg i han skal få det som hjertet lengter etter


og allerede har du det som er først og størst

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar