fredag 28. januar 2011

"hvis han vil ha meg,

får han søren meg vise det!" 


jeg gikk forbi to jenter her om dagen, på vei til butikken.
de stod på et gatehjørne og snakket. 
høyt nok til at jeg ikke kunne unngå å få med meg noe av samtalen. 
blant annet de to setningene øverst her. 
i tillegg noe om at han måtte jobbe for henne og virkelig vise at han mente alvor. 


klassiske jentesetninger egentlig. 
vi vil bli jobbet for. 
vil at gutten skal vise at han virkelig mener alvor
vise at vi er verdt en innsats


jeg vet ikke hva denne jenta tenkte på.
hvordan denne gutten skulle gjøre en større innsats.
mer initiativ? flere sms? kjøpe noe? være mer interessert? noe helt annet kanskje?


jeg gikk videre til butikken,
og tenkte på Gud.
han har virkelig vist at han vil ha meg! 
han har jobbet for å få meg.
skikkelig også.


Gud var villig til å kjempe for oss.
han tenkte at meg og deg er verdt det! 
han var villig til å ta sjansen.
fordi han var så enormt interessert i et forhold med meg og deg.


hele greia med Jesus handler om Guds plan for å få kontakt med oss! 
med meg. med deg.
ingen kan noen gang hamle opp med Gud på den fronten.
er det en som har jobbet for å få oss,
så er det Gud.
signert med beskjeden;
ja, med evig kjærlighet har jeg elsket deg.
jeremia 31:3



1 kommentar: