mandag 20. september 2010

rømme og bønn.




de fleste ulykker skjer visstnok i hjemmet.
forrige onsdag hadde jeg en aldri så liten kaffeulykke på kjøkkenet.
kaffe er jo på gang døgnet rundt,
denne kvelden i presskanna.

i det jeg holder på med alt på en gang (typisk meg),
skal jeg også presse ned på kanna
- vel uvitende om trykket som har bygd seg opp inne i den lille kanna min.
og i det jeg trykker forsiktig(!) ned, vil heller trykket opp.
og i en trykkeksplosjon havner all kokende varm kaffe i ansikt og på hals,
og ellers stort sett utover resten av kjøkkenet.

v o n d t .
(det er vel det som er å si om den saken...)

samt en slags panikkartet angst over hvordan dette vil se ut i etterkant.

jeg fant det første og beste - en boks med rømme og tømte på i håp om å dempe smertene og kjøle ned skaden.
følgende ringte jeg hjem til pappa i kåfjord og sendte opp en haug med bønner til pappa i himmelen. begge deler med god effekt.

historien endte i alle fall med at jeg våknet opp neste morgen uten vondt og uten merker.
rømme og bønn, og jeg siterer meg selv; det er den som ber som får bønnesvar.

2 kommentarer: