tirsdag 14. september 2010

livet i denslags. også da?

treet som alltid har grønne blad.
som ikke holder opp med å bære frukt.

kan jeg være slik?
i alle situasjoner av livet?
de ulike sesongene..

også når...

de gangene folk jeg er glad i blir syke. kanskje veldig syke.
i de epokene man føler seg trøtt og sliten.
når det ikke går slik man ønsker på jobben.
relasjonene man har blir kompliserte.
de dagene man føler alt går imot én.
når det er alt for mye å gjøre på skolen.
kanskje til og med noen dør.
man bare blir fryktelig skuffet over noe. eller noen.
når man skulle ønske ting var annerledes.

livet i denslags.

kan man da ha grønne blad?
kan man da likevel bære frukt? (les: se at livet ens betyr noe, har gode ting med seg..)

jeg tror man kan.
ikke på grunn av meg selv,
men fordi livet mitt er koblet på en kilde.
det er noe i mitt liv som er mer enn meg selv.

ikke på grunn av min egen styrke eller prestasjoner,
men fordi han som er i meg er større.

"men hver den som drikker av det vannet som jeg gir ham,
skal aldri i evighet tørste.
men det vannet som jeg gir ham,
blir i ham en kilde med vann som veller fram til evig liv."
- Jesus (johannes4:14)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar