lørdag 25. september 2010

dårlig vær eller dårlige klær?

"det finnes ikke dårlig vær,
bare dårlige klær..."
- prototype av et norskt utsagn, spør du meg. 
men er kanskje også årsaken til at du finner nordmenn på tur.
i all slags vær?


dette er mitt første innlegg i en serie (som oppfølges med jevne mellomrom i løpet av høsten) om klær - på en måte. tanker som dukket opp i løpet av dagen. blant annet mens jeg skiftet klær sikkert ti ganger før jeg skulle ut, fordi jeg ikke klarte å bestemme meg for hva jeg ville ha på meg...


tilbake til dårlig vær. 
vi kan kanskje være enige om at noe vær er mer ønskelig enn annet.
en annen sannhet er likevel at hvordan været oppleves avhenger mye av klærne du har på deg.
to mennesker kan stå ute i en og samme snøstorm,
men ha totalt ulik opplevelse av denne snøstormen. 


klærne kan til og med avgjøre hvorvidt du slipper unna uten skader.
frostskader. eksempelvis.


er du riktig kledd kan været  være så dårlig det bare vil.
du kommer deg helskinnet gjennom.


livet kan by på "dårlig vær" det også. 
da nytter det ikke med dårlige klær.... 


nord-norske søstre som vet å kle seg i snøvær.


1 kommentar: