søndag 19. september 2010

11 grunner til at jeg elsker søndager.

(sånn som i dag..)

1 jeg får joine inn i sentrums fra klokken 10 med én godgjeng som er i gang med å gjøre klar til dagens gudstjenester. mange smil og hyggelige folk. for en start! (kirkedag!!)

2 kl 11 er vi i gang med gudstjeneste nr 1. det er trøkk fra første stund. lovsangsteamet leder an med fokus opp.

3 jeg får høre bra greier fra dagens taler. og får bra input til resten av hverdagen. i dag fra anders.

4 etter møtet er det en haug med barn å springe om kapp med, voksne å prate med og kaffe å drikke.

5 kl 14 er vi i gang med gudstjeneste nr 2, og det er rock'n roll og enda flere godfolk.

6 jeg får høre dagens tale for andre gang og kjenner at det virkelig synker inn og får sette spor. notatene utfylles.

7 etter møtet står man lenge og snakker over kaffikoppene! oppdateres på det som skjer i livene til folk. det er så mye spennende. wow - elsker mennesker!!

8 man får hilse på mennesker man aldri har hilst på før. hver eneste søndag. hvilken bonus det er å få nye venner.

9 sannsynligheten er stor for at man kaprer noen bord på et av sandnes' spisesteder etter herligheten av noen møter. i dag: pastabakeriet. og spiser middag med gamle og nye venner.

10 etter middagen kan man jo så gjerne stikke hjem til noen. i dag: full stue hjemme hos meg i timesvis. mer kaffe - mer kos! ingenting er som en full sofa av fine folk.

11 jesus. søndagens største helt. alltid tilstede. alltid på gang.




1 kommentar:

  1. Herlig! Kjenner jeg gleder meg til i morgen nå:) DIgger perspektivene dine!

    SvarSlett