søndag 2. oktober 2011

kun nyhetsverdi?



jeg nekter å la mennesker bli informasjon for meg. 

bak nyheter og tall. 
så finnes det mennesker
liv. historier. hverdag. familier. tanker. følelser. 

hvert eneste menneske. har et liv. en hverdag.
har en verden som fortjener å bli sett. 
fordi hvert menneske teller.

mennesker som har verdi selv om saken mister sin nyhetsverdi
mennesker som er mer enn informasjon på en nettside. 

hvordan forholder jeg meg til det?
hva er min reaksjon til verden og menneskene rundt meg?

informasjonssamfunnets utfordring er at det er informasjonen som kan bli verdien. 
kunnskapen om noe. 
informasjon om hvordan det står til med mannen i gata, det norske folks psykiske helse og sultne barn i afrika. 

det er ikke informasjonen som teller,
det er menneskene. 
jeg nekter å la mennesker forbli med informasjon.

kanskje kan jeg ikke forandre hele verden,
men jeg kan forandre verden til en person. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar