lørdag 28. mai 2011

anbefalinger i stor skala.

  
vi mennesker har et behov for å dele.
fortelle om hva vi opplever, ser og hører. 
gjerne hva vi tenker og føler også.
med facebook kom muligheten til å gjøre det i stor skala
vi kan dele livet. og omfanget bestemmer vi selv.


her var vi.
skopje februar 2010.


mange av bildene som legges ut handler om "her var jeg"
lurer på om postkortbransjen har fått et knekk etter facebook?
hvorfor vi gjør dette kan ha mange årsaker.
ønske om å dele. skryt. oppmerksomhetsbehov. få anbefale. gi tips.


jeg tror ofte det er fordi vi har opplevd noe som vi ikke klarer å holde for oss selv.
vi vil så gjerne at andre skal vite det. det bare er noe som vil det.


det blir kanskje ikke et spørsmål om om vi anbefaler,
men hva vi anbefaler?


hva deler jeg med min verden?
hva er det som er verdt at andre skal få se? ta del i? 
hva er det som får min oppmerksomhet som også fortjener andres oppmerksomhet?


at det viktigste får være viktigst.
  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar