onsdag 11. mars 2009

basert på en sann historie.

på søndag så jeg titanic.
det var sju år siden sist. og jeg hadde så og si glemt hele storyen egentlig.
men så blir man grepet på nytt.
og gråter med.

det er noe med filmer som denne.
filmer som er basert på en sann historie.
for det er liksom ikke bare film.
det har faktisk hendt.
og filmen får en større troverdighet,
og du hører folk rundt deg bekrefte på et innoverpust;
"jah, den er basert på en historie fra virkeligheten.."
alt blir så mye mer ekte.

tenk å ha livet sitt basert på en sann historie.

sånn nært sett er den basert på historien om mamma og pappa.
men om man ser det litt i sånn makroperspektiv,
er livet basert på historien om Gud som skapte mennesket,
i sitt bilde,
til mann og kvinne.

Gud så på sitt eget bilde da han skapte mennesket
- det er historien om mitt liv.

Gud er liv. Jesus sier at han er livet.
historien mitt liv er basert på,
er historien om Jesus.
historien om han som gav sitt liv for at jeg skulle få leve.
evig.

bibelen er full av historier.
sanne historier.
som jeg kan få basere livet på.

stødig.
trygt og godt.

samt så gripende.

og enkelt.

4 kommentarer:

  1. Ja, filmer får ei større troverdighet når den er basert på ei sann historie :) Ha ein herlig dag :)

    Godklem til deg :)

    SvarSlett
  2. Digger soltankan dine! :) Klem, Ida Oline

    SvarSlett