søndag 14. mars 2010

und wo sehen sie sich in 30 jahren?



jeg kom over en annonse for et forsikringsselskap i en tysk avis på vår vei til makedonia for noen uker siden.
annonsen ble gjenstand for en del smil og latter på vår, fra før av morsomme, reise.
jeg rev den så ut, og tok den med i veska. og har dratt den opp med jevne mellomrom.

i min noe useriøse "lag moro av en tysk annonse" synes jeg den stiller et spørsmål som ikke er det dummeste å ofre en tanke. eller fem. fordi det sier noe om framtida. fordi det sier noe om retninga. fordi det sier noe om hvor man går hen.
og fordi bevegelsen allerede er i gang.

hvor seg du deg selv om 30 år?
hva drømmer du om? hva ser du for deg? hva skal ditt liv bety? hvordan skal ditt liv ha innvirkning?

kanskje er ikke tankene helt klare.
detaljene er neppe på plass.
men én skimter noe.
og jeg må si meg enig med forsikringsselskapet,
det er kanskje noe i forhold til det man ser der framme som går an å gjøre noe med idag..?


1 kommentar: