mandag 26. juli 2010

flyttetips1: finn deg en kirke og plant deg fast!




det viktigste må komme først. også i flyttetipsrekken.
slik at det viktigste får være viktigst.

mitt aller beste tips,
og viktigste,
til deg som skal flytte er:

finn deg en kirke
og bestem deg for å plante deg fast.
ikke se på, men delta. koble på!

david sier det så fint i salmene;
at den som er plantet i Herrens hus skal blomstre.
vi vil leve liv som blomstrer..

dette gjelder alle plasser.
til alle epoker i livet.

når du flytter - ikke vent med å gjøre det.
la det være prioritet.
du trenger en plass å bo der du kan sove og spise.
og du trenger en plass å bo der du kan få påfyll til livet med Gud og vokse i forholdet ditt til han (og til mennesker rundt deg).

kom til kirka med en holdning av at jeg vil være med og bidra.
jeg vil leve kirke uansett hvor jeg er. ikke se på kirke.

siden det er så viktig sjekker du det gjerne ut på forhånd.
få noen tips av noen som kjenner til stedet du skal til.
og gled deg til å få en helt ny kirkefamilie.
spennende.

(jeg gleder meg til å følge med på blomstringen videre i livene deres!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar