mandag 26. juli 2010

dagens gevinst.



det har blitt en del jogging de siste to årene.
og noe av det beste med utslitte sko og god stemning på stier og veier i sandnes,
er alle podcasts/taler man samtidig får hørt. dobbel glede. dobbel gevinst.

i dag måtte jeg høre en tale på ny som jeg hadde hørt med et halvt øre mens jeg gjorde noe annet her om dagen. det jeg fikk med meg da gav meg et hint om at denne var det verdt å høre med hele ører. og det var det.

kris mikkelsons tale i hillsong london for tre uker siden om kjærlighet.
et tema man har hørt om hundrevis av ganger før,
men som inneholder så mye at man alltid kan få tak på noe nytt. eller gå dypere.

jeg gjorde det i dag.
elementer;
* kjærlighet er det ekte og største mirakel
* du kan ikke være en hel by på egenhånd
* å elske noen gjennom vanskelige situasjoner
* 1.kor.13 som et slag i ansiktet.. ..kontekst. (ikke akkurat en bryllupstale sånn i utgangspunktet)
* det betyr ikke noe hva du gjør. uansett hvor talentfult det er. dersom det er uten kjærlighet.
* når vi er full av Guds kjærlighet ser vi ikke etter annen kjærlighet (hvis man er sulten nok kan man ende opp med å spise hva som helst..)
* kjærlighet er noe som vokser. og som man kan vokse inn i.

taler fra hillsong london kan lastes ned og høres her. kanskje du kan høre en neste gang du jogger!?


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar