lørdag 2. juli 2011

SOLtanker fra solens land.

  
det er nest siste dag på vår teamtur. 
#makkissommer11 med sentrumkirken_ungdom har vært en bred opplevelse på mange plan. 
å sitte i ohrid og samle litt tanker rundt alt det som har skjedd er spennende. 
mest fordi det på 9 dager har skjedd så voldsomt mye. 


størst av alt har det vært å få se mennesker møte Gud. 
når vi er på tur, er Jesus med
og det har vi virkelig merket. 
særlig sterkt var det i strumica hvor vi hadde leid kulturhuset i byen,
og samarbeidet med kirken som vi er med og støtter gjennom zoran. 
vane er mannen der - en godmann, som ikke snakker engelsk. 
men noen trenger du ikke snakke med selv for å vite typen
å bare se han i aksjon med mennesker i vasilevo og strumica gjorde at jeg konkluderte godmann. 
i kulturhuset samlet det seg alt fra barn til vaktmannen på 65 +.
nå var kanskje ikke rammene for møtet av teknologisk høystandard,
men tingen er at Gud alltid kjører full standard på sitt bidrag til slike greier. 


jeg elsker at Gud alltid gjør det han er best på. 


i strumica møtte mennesker Gud denne kvelden. 
og gav respons på at de ville leve livet sammen med han. 
øyeblikk som det er stort. stort for et team fra norge å få være med på. 
en kveld jeg tror hele teamet vil huske.
og jeg vet det var fest i himmelen. 
og det spørs nok om de ikke smelte til med rosa prinsessekaker? 
(bare for å kjøre en rød(rosa) tråd fra talen.) 


skopje, 
vasilevo, 
strumica, 
shutka(eget innlegg om shutka kommer) 
og ohrid. 
plasser som vi har fått besøke disse dagene. 
plasser full av mennesker som trenger Gud.


jeg vet jeg ikke kan forandre hele verden. 
men tenk at jeg kan få være med å forandre hele verden til en person. 
og kanskje en til. og en til. 
en til. 


she's in love with jesus. - knut eirik













historiens 
første landskamp mellom 
norge og makkis i kubb.
fotball, kubb (kubb har nå tatt skopje med storm), fjellturer, kaféliv i alle varianter, kveldsprat på hostellet (shanti hostel - beste verter du kan få!), grillfest, nattliv i parken, small bill, lek med barn, musikkinnslag, tryll&tøys, bilturer og godord. det meste badet i sol. herlige opplevelser med herlige mennesker. mange nye venner. makedonske venner. 




det er stort 
å få bruke 
sommeren 
på noe 
mer 
enn seg selv. 




jeg må også få nevne at jeg har hatt med meg drømmegjengen på tur. for en gjeng. for en magetrim (hahaha latter, sol og sang). en kombinasjon av finfininger som har bidratt på hver sine måter. love you all; dan, doffen, sindre, ann elise, kjartan, helen, karoline, daniel, thomas, knut eirik. takk! 




  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar