tirsdag 1. mars 2011

til alle tenåringsjenter;

  
i dag har jeg tenkt på dere tenåringsjenter.
på hvor fantastisk nydelige dere er.


jeg har tenkt på at det er så viktig at dere vet det.
at dere er fine.
verdifulle for de dere er. 
jeg ønsker dere skal vite det. med hjertet.


noen ganger kan det være lett å gjøre vurderingen ut fra..
..hvor mange kommentarer du får på profilbildet ditt på facebook.
..en sammenligning med de andre jentene i klassen.
..hvor ofte noen skriver melding til deg. først.
..tanker du har fått gjennom et blad.
..om du har de riktige vennene. og klærne kanskje. 
..hvor mange gutter som helst ville blitt sammen med deg.


men vet du hva;
uansett hvordan du havner ut på den vurderingen der,
så er sannheten at du er nydelig
skapt til å være akkurat den du er. 
og noen burde fortelle det til dere. hele tiden.


Gud gjør det.
hver dag. hele tiden.
tror nesten han kunne sunget denne sangen her; 





det er sant. 
du er fantastisk. nydelig. vakker. 
akkurat sånn som du er


da Gud skapte jenter 
gjorde han det i sitt bilde!
så jenter; 
tenk - dere gjenspeiler noe av det vakre i Gud! 


ubeskrivelig vakre.
alt som forteller dere noe annet er ikke verdt å høre på. 
oi - dere er så nydelige! 
det har jeg tenkt på i dag! jeg ber om at dere skal vite det med hjertet.
  

3 kommentarer:

  1. Utrolig bra!! En tenke tanke jeg tror de fleste tenker på :) Takk for fine ord! :)

    SvarSlett
  2. fantastisk innlegg, sollis!
    det skulle alle tenåringsjenter fått lest!

    SvarSlett