tirsdag 15. mars 2011

sterk av å være svak?

 
noen ganger kan det være vanskelig å innrømme svakhet. 
kanskje fordi man er redd for hva andre kommer til å tenke.
eller er redd for at det som kommer fram skal svekke det bildet folk har.
kanskje vil de se på én som svak?


men blir man svakere av å innrømme svakhet!?
å være åpen om det som ikke nødvendigvis er så sterkt?


jeg tror det er motsatt:
å innrømme svakhet gjør sterkere.


vi er alle svake mennesker. 
på hver vår områder.
vi blir ikke sterkere av å gå rundt å late som. 


å la Gud slippe til 
handler noen ganger om å være svak.
og innrømme det.
slik at han kan få bli min styrke


"...men han svarte:
"min nåde er nok for deg,
for kraften fullendes i svakhet."
derfor vil jeg helst være stolt av mine svakheter,
for at Kristi kraft kan ta bolig i meg.
2. korinterbrev 12:8-9


det er ikke alltid image bevares best ved å beholde solbrillene på.




  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar