torsdag 30. desember 2010

2010 - sentrumkirken_ungdom

grunnen til at jeg elsker fredager! (foto: kjell roar bjørnsen)
i høst var det noen som spurte meg hva jeg så for meg som drømmejobben?
jeg tenkte, og svarte;
den har jeg allerede
ungdomsleder i sentrumkirken - det er drømmejobben.
jeg kjenner meg heldig.
jeg kjenner meg priviligert.


nå er 2010 snart historie. 
et år i sentrumkirken_ungdom som har vært fylt av 
mye gøy,
mye liv
og mye Jesus


med høydepunkter som fredager, luefest, skidag til ådneram, lars ole quiz, grilling på takterrassen, isfest, foreldremøter, teamtur til makedonia - #makkissommer10, sensommer, oppstart av tentro for første gang, #bilrebus, kakefest, brobygging, skolebesøk - ny generasjon, volleyball, kontorfester, nye sanger og senkveld i sentrums - julebord2010. det har vært noe å glede seg til hele tiden.


det beste med 2010 er alle de nye folkene. de som ikke var med i 2009, men som i løpet av 2010 er en del av sentrumkirken_ungdom. og det er mange. flere titalls. 
noe av det største jeg opplever som ungdomsleder er å få se nye tenåringer bli kjent med Jesus, og som tar bestemmelser om at de vil at sitt liv skal følge han. det er det største. og 2010 har vært fulle av fredagskvelder med jubel i hjertet! 
jeg er så glad for alle nye tenåringer jeg har fått bli kjent med i 2010. dere er helt fantastiske og jeg elsker å få være sammen med dere på fredager!


jeg spurte gjengen om hva det beste minnet de hadde fra høsten 2010 var? og jeg håper mange som kommer i 2011 kan oppleve det som andré:
"å gå inn døra for første gang uten å være alene et sekund hele kvelden!"



5 kommentarer:

  1. Utrolig bra skrevet!
    Jeg kjenner at jeg er stolt av å være en av de nye tenåringene - angrer ikke et sekund på at jeg kom til Sentrums!
    - May

    SvarSlett
  2. may (med Y) - jeg er så glad for at DU er en av de nye tenåringene!!

    SvarSlett
  3. Jeg er så utrolig stolt av både kirka (Sentrumskirken) og deg !! Du er en fantastisk ungdomsleder og du betyr utrolig mye for meg og for de andre ungdommene du arbeider med !! :D Vi er så glad i deg for DU er fantastisk !!
    Stor klem fra Dina :)

    ps. Utrolig bra, jeg liker bloggen din !!

    SvarSlett
  4. selv om eg e gutt og egentlig ikkje like blogg OG bloggen din e rosa, så lese eg ann.

    takknemlig for å ha deg som ungdomspastor solveig!

    -dani (FRA NORSKE TALENTER PÅ TV2)

    SvarSlett