lørdag 13. november 2010

om du vinner på FLAX loddet blir plutselig det med liten skrift relevant..



på fredag skrapte vi FLAXloddungdomsmøtet
det var stor spenning helt til vi hadde skrapt fram alle tallene,
og fant ut det var lite å hente ut av loddet. ingenting, mer korrekt.
tenk om vi hadde vunnet 1 million kroner!?
det hadde vært godstemning det.


jeg vet ikke hvor ofte du har lest det med liten skrift bak på FLAXloddet?
vi droppet det på fredag.
sannheten er samtidig at hadde vi vunnet hadde plutselig baksiden på loddet blitt veldig relevant. 
jeg kan love deg at jeg hadde lest med den største interesse hvert eneste ord dersom vi hadde vunnet 1 million! jeg ville ha gjort meg kjent med alle regler og blitt sikker på hvordan vi kunne ha hentet ut premien.. 
for dersom man vinner blir det med liten skrift mer enn bare informasjon, det blir ord som forteller deg hvordan du får tak på den gevinsten du nettopp har vunnet


Jesus har vunnet.
ikke bare har han vunnet, men han har latt oss ta del i seieren
og alt det som følger med seieren. 
hvilket paulus sier så fint, at alle Gud sine løfter har fått sitt ja i Jesus


alle løftene. det er mange.  


plutselig blir bibelen relevant
jeg vil ha tak på hver minste detalj. 
fordi det handler om mitt liv. og hva som er gjort for meg. 
og det jeg kan sette min lit til


kong david hadde skjønt det. 
at her er det et poeng i å lese alt sammen.
"mine øyne tæres bort av å granske ditt ord..." sier han i salme 119.


det er noe som er verdt å granske
mer verdt enn millioner på FLAXlodd.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar