mandag 29. august 2011

Jesus fra morgen til kveld.

de siste dagene har jeg latt meg fasinere 
av salme 63.
fordi den beskriver det å leve med Gud så veldig fint.


først så slår den fast, sånn helt i startet, at:
"Gud, du er min Gud."
en setning jeg har sagt høyt til meg selv de siste dagene,
og jeg kjenner jeg blir glad og stolt når jeg sier det.
at; Gud, du er min Gud!
for en ære å få lov til å si det. 


salmen fortsetter med tidlig om morgenen.
hva er greia tidlig om morgenen?
jo, at jeg vil søke Gud.
henvende meg til han i det dagen starter.
tidlig.


noen vers senere er det blitt sent.
sent og sengetid;
når jeg minnes deg i min seng, grunner jeg på deg i nattevaktene.


i mellom tidlig morgen og sengetid 
er det Guds nåde som trekkes fram.
hvem han er, og hva vi finner i han.
det david finner gjør at han konkluderer:


slik vil jeg love deg så lenge jeg lever


fra tidlig morgen til sene kveld;
Gud, du er min Gud.


salmen anbefales lest i sin helhet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar