onsdag 16. februar 2011

27årstanken.

i dag har jeg hoppet et år opp i alder. 
jeg liker å stoppe litt opp i overganger,
gjøre opp status og tenke framover.
så bli klar for neste etappe.


i dag har jeg tenkt på hva som kan skje med alderen. 
mange blir hardere. noen ganger kaldere. kanskje mer reservert og lukket.
det er bra å tåle mer. 
for jo lenger man lever er det mer man må tåle.
samtidig er det en ting jeg ikke vil skal bli hardt. eller kaldt. eller lukket.


hjertet mitt


jeg vil at det skal være mykt, varmt og åpent.
at kjærlighet får avgjøre konsistens.
at kjærlighet får holde temperaturen oppe.
og at kjærlighet sørger for at det åpent for innspill. og åpent for folk. 


jeg tenker på jentezen franklins tale som jeg hørte i høst;
elsk som om du aldri har blitt såret!


jeg tror at å våge å elske på nytt og igjen bevarer. 
hjelper. slik at hjertet får være åpent, mykt og varmt. 


personlig tanke. 
fra solveig (27)


  



2 kommentarer: