torsdag 28. oktober 2010

håp(løs).

det er tre som blir stående
igjen.
når alt annet har blitt borte. eller man har skjært ned. 
ned til hva det egentlig er som blir igjen.
tro. håp. kjærlighet. 
tre som blir stående.


uten disse. hva ville livet da ha vært?


tenk deg et liv uten håp.
det er håpløst. håpløst betyr at situasjonen er uten muligheter
et liv uten evne til å se framover. 
uforbederlig.


håp
håpe på noe som ikke er enda,
men som man ser komme. 
forventning til framtida.
forventning til livet


jeg har satt mitt håp i Jesus.
der ligger framtida.
der ligger livet.
og jeg vet at jeg derfor ikke kommer til å bli skuffet. 
for Gud skuffer ikke.


mennesker kan skuffe.
jobben kan skuffe.
situasjoner kan skuffe. 
jeg kan skuffe. både meg selv og andre. 
men håpet det har jeg plassert en annen plass
i Jesus. 


håp er et av de fineste ordene jeg vet om

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar