søndag 22. august 2010

i nye sko.



for noen uker siden fikk jeg meg nye løpesko (takk til pappa!).
gaven var grunnet i at jeg hadde løpt ut skoene jeg kjøpte i fjor,
og de egnet seg heller lite til løping lenger.

de gamle skoene var fantastiske - de skodde meg tross alt over 4 mil gjennom berlin.
og veien fram dit.
gode minner. god såle.
kjøpt på løpelab.
men de måtte likevel skiftes ut.
de hadde gjort sin jobb.

de nye skoene ser helt annerledes ut enn de gamle.
annet merke, ny modell og annerledes såle.
ikke bare ser de annerledes ut,
men de kjennes veldig annerledes ut på også.

i butikken prøvde jeg de på. finfin opplevelse,
men første løpetur ble litt verre.
de var så annerledes. og så rare på en måte.
jeg tok meg selv i å savne de gamle skoene, selv om de funket dårlig til jogging lenger.
det gjorde til og med litt vondt i den ene foten.

heldigvis stemte min mistanke.
at dette kun var et innkjøringsproblem.
etter to uker løping i de nye skoene er de blitt mine favoritter,
og jeg er sikker på vi skal kose oss milevis og i store doser.

min nåværende mistanke er at de i det hele tatt er bedre enn mitt forrige par.
det føles nemlig veldig bra. å løpe.

det er nok litt sånn med så mangt i livet.
det er ikke alltid et poeng å tviholde på det gamle. som gjerne har sett sine beste dager.
det har gjort sin jobb.
så må vi gi det nye litt tid på å gå seg til.
innkjøring.
på sikt kan det ta oss milevis framover.


2 kommentarer:

  1. Skal la meg inspirere av både de gamle og nye løpeskoene dine ;-) (Idalille)

    SvarSlett