tirsdag 27. april 2010

forfriskninger.


forfriskninger er et ord med liv over.
å føle seg forfrisket eller få forfriskninger er sjeldent feil.
det er noe fresht og nytt med forfriskninger,
forandrer ofte litt på hele stemningen i en oppadgående retning.

forfriskniner er ofte det som gir ny giv når man har holdt på med noe en stund og blitt litt trett.
noen ganger bidrar det også til at man ser ting med nye øyne.
det bringer med seg noe oppkvikkende.
forfriskende godt.


jeg har lyst å leve et liv som blir forfrisket.
kontinuerlig.
med en type visshet om at jeg selv også har et ansvar for å sørge for at jeg blir det.
jeg vil ikke gå tom. jeg vil ikke bli så trett at jeg ikke klarer å fullføre. jeg har lyst å hele tiden se ting på nye måter som utvikler.
jeg vil selv gjerne gi omgivelsene mine store doser forfriskninger. noen som har oppadgående effekt.

interessant blir jo om det går an å finne en kontinuitet i dette?
det fine er at jeg fant en oppskrift skrevet av en veldig vis mann.
en oppskrift som omtrent 3000 år gammel.

har lyst å dele oppskriften med deg i dag:

sett din lit til Herren av hele ditt hjerte,
og stol ikke på din egen forstand!
tenk på han alle dine veier,
så skal han lede dine stier rett.
vær ikke vis i egne øyne,
frykt Herren
og vik fra det onde!
det skal bli til helse for kroppen,
og gi forfriskning til dine bein.

(oppskriften er hentet fra kong salomo, kjent for sin visdom, i ordspråkene kapittel 3)

ha en forfriskende tirsdag!

3 kommentarer:

  1. forfriskninger er uten tvil et herlig ord!!!
    med liv ja....
    forfriskende å komme innom her i dag!
    klem

    SvarSlett
  2. bra oppskrift.
    den beste faktisk!

    SvarSlett