lørdag 28. november 2009


igår skulle jeg egentlig ha vært i en 20 års dag,
men kunne droppe den 20 års dagen allerede for nesten sju år siden,
fordi selv ikke 14 års dagen ble noe av.

men en storesøster tar med seg bursdagene i hjertet,
og tenker at de egentlig skulle ha vært.
mulig er de på en måte også.
fordi det er slik som vi skrev i dødsannonsen
at den som tror på jesus , skal leve selv om han dør.
(jesus sier det selv. det kan vi lese i johannes evangelium.)
selv om han dør.
få ord gir meg mer håp på en egentlig 20års dag. fordi det livet som tok slutt har fortsatt.
en annen plass.

nå skulle jeg gjerne ha hatt min lillebror her.
tilstede og full av liv.
voksen og 20 år.
27.november.

når det likevel ikke er slik er jeg mer enn takknemlig for alle nydelige minner og øyeblikk
med den beste lillebror.
og på 20 års dagen kan jeg glede meg,
glede meg til den dagen vi igjen skal stå. side om side.
i himmelen.
for en dag det kommer til å bli!! og vi skal ta igjen alle bursdagsfeiringer vi gikk glipp av.




2 kommentarer:

  1. En god klem! <3 Og er enig, - det skal bli litt av en DAG! Himmelsk jubel!
    / Ida Oline

    SvarSlett
  2. tenk, han skulle blitt hele 20 år. Det er spesielt.
    Du har en veldig fin blogg med mange bra artikler:) Minner meg på min stakkars blogg som dessverre ikke har fått så mye omtanke de siste månedene!

    SvarSlett