torsdag 18. juni 2009

mye Jesus.

mest Jesus.

om Jesus får være midtpunkt, sentrum, høydepunkt, fokus, prioritet og den slags blir alt så absolutt best. og mest riktig. og levende.

mye gøy og mye liv har sitt utgangspunkt i Jesus.
derfor er han det naturlige utgangspunkt og midtpunkt.
det veller fram, som Jesus så fint sier det selv i johannes kapittel 4.

og det veller fram.
med Jesus på innsida tyter det ut på utsida.
og det er bra greier som kommer ut.
veldig bra greier.

Jesus er på en måte alt i én.
å finne mer i en og samme person er bortimot umulig...jeg vil tørre påstå umulig.

for meg er Jesus livet.
det det handler om.

liker ofte å trekke fram tre sider med Jesus,
som gjelder mitt liv..

Jesus er venn.
min aller beste.
som vil høre på alt alltid.
som kommer med innspill.
og som er der 24/7 - noe ingen andre venner kan stille opp mot.
dessuten har han elsket først. elsket fordi jeg er den jeg er. uansett hva jeg gjør.
(1johannes brev kapittel 4 for mer info)

Jesus er sjef.
tidenes beste,
fordi han alltid vet best.
det er så enkelt å kontrollen over til noen som har best peiling,
full tillit til han med full kontroll.

Jesus er frelser.
kanskje det største av alt.
at død har blitt til liv.
reddet fra et liv og en evighet uten Gud,
til et liv med.
wow.
som Jesus sier det selv: "den som lever og tror på meg skal aldri i evighet dø!"
- må kanskje være det største og mest kraftfulle som gjelder livet mitt.
(romerbrevet kapittel 3 og 10 anbefales - og kapitlene imellom der om interessen er stor...)

myeJesus.

1 kommentar: