torsdag 14. mai 2009

alltid i alle ting.


all of my life
in every season
you are still God
i have a reason to sing
i have a reason to worship


elsker denne tekstdelen av en sang fra hillsong.
fordi det er så visdom.
og så sant.
at i alle situasjoner, gjennom hele livet,
så har jeg en grunn til å synge, en grunn til å gi ære
- for Gud er Gud.

en av de viktigste tingene jeg har lært meg så langt i mitt liv
er det å ta valget i alle situasjoner om å vende seg til Gud.
å bestemme seg for å gi han ære uansett.
ikke trekke seg unna,
ikke vente til ting blir bedre,
ikke tenke at det sikkert kan gjøres en annen gang
- men gi han ære gjennom hele livet.
i alle ting.

jeg tror det er i det valget man lærer og erfarer at man alltid kan glede seg i Herren,
og at gleden i Herren er vår styrke.
for det er styrke i det å gi Gud ære.
man erfarer at han er med, og det gir en glede og trygghet og fred utover situasjonen.

så visdommen må bli å aldri trekke seg unna.
aldri droppe å gå på møte på grunn av en dårlig dag,
eller tenke at det med Gud får jeg tenke på når ting blir bedre,
men vite at i alle ting er Gud verdig all vår ære, så gir han oss en grunn til å lovsynge,
og det merkes på livet.
det gir en styrke, som gjør at man holder ut alle ting.

wow.

2 kommentarer:

  1. så enig.
    og så bra skrevet.
    og så sant!

    SvarSlett
  2. Sindre (your old chum)3. juni 2009 kl. 22:13

    vise ord, Solveig (som eg ikkje har sett på lenge og savna.) eg veit ka d handla om. merkelig at en... skal eg si "series of unfortunate events" ofte gjør at du enten miste perspektiv fullstendig, eller at du blir mint om hva som virkelig betyr noe. eg tror at ved å prise Gud uansett, øke du sjansen din for å havne blant sistnevnte.

    SvarSlett