onsdag 18. februar 2009

undervurdert.


en ting jeg fascineres like mye av, eller kanskje mer og mer, hver gang jeg tenker på det, er at Gud er i stand til å gjøre uendelig mye mer enn det vi ber om eller forstår.
det betyr at uansett hvor mye du kliner til med i en bønn - han kan gjøre uendelig mye mer. tenk ut det villeste og beste - Gud kan gjøre uendelig mye mer. villt.

det sier meg:

bønn er undervurdert.

du må ikke be. ingen må be.
men for meg blir det rett og slett for dumt å la være.

vi kan snakke med Gud. kommunisere med han. hvor villt er ikke det i seg selv? på en skala?
- uendelig mye mer enn noen skala rekker, konkluderer jeg...

det som er umulig for mennesker er mulig for Gud.
Gud = muligheter.
når ting ser håpløst ut, avgjort ut, slått fast...
...da er det bare en ting som funker - gå til han som likevel ER muligheter.

sa jeg spennende?
ja, jeg sier spennende.

klin til - det er for dumt å la være.


2 kommentarer: